2025.01.14.
新任教員紹介:ディカソン ルーカス英語常勤講師 (2024年度新任)/ New Faculty: Lucas Dickerson, Instructor of E.F.L.

関西学院大学では、これまで三田キャンパスで5年間にわたり英語講師(Associate Lecturer of English)として勤務してまいりました。このたび上ヶ原キャンパスの国際学部で引き続き教壇に立てることを大変うれしく思っております。

私の専門領域は言語教育、ビジュアルデザイン、そしてカリキュラム開発であり、これらの多面的な経験や知識を活かし、学生主体の学びを重視した教育環境づくりに努めております。アメリカ・サザンイリノイ大学 (SIUC) において、TESOL(英語教授法)の修士号(M.A.)とスタジオアートの修士号(M.F.A.)を取得した背景を基に、デザイン思考、デジタルメディア、教育学的手法を融合させ、グローバル化とテクノロジーが加速する現代社会で学生が自らの力をより発揮できるよう支援しています。

私の教育理念の核心は、学生の主体的な成長と積極的な学習参加を促すことにあります。アカデミック・ライティング技法の習得やグローバルな視点での思考法の探究、さらにインタラクティブなデジタル教材の活用など、さまざまな学習活動を通じて、学生が安心して知的な挑戦に取り組める、活気ある教育環境を整えています。これらの取り組みにより、学生たちが在学中のみならず、卒業後の社会的成功に必要なスキルや自信、そして国際的な視野を身につけられると期待しています。

近年の研究では、大規模言語モデル(Large Language Models)を用いて、学生同士の学び合い(ピア・トゥ・ピア・チュータリング)の利点を再現することに注力しています。過去に留学生チューターが活躍するライティングセンターを指導した経験を踏まえ、AIシステムに流暢な英語を話すクラスメイト役を担わせることで、学生が自然とアイデア交換し新たな文章表現を学び、学習内容により深く関わることができる支援的で身近な「学習パートナー」を生み出しています。こうしたアプローチは、これまで有効性が実証されてきた対面型のピア指導を新たなカタチで再現する試みです。


Although I am not entirely new to Kwansei Gakuin University, having spent five years as an Associate Lecturer of English at the Sanda campus, I am delighted to continue my work now at the School of International Studies on the Uegahara campus.

I draw on a background in language education, visual design, and curriculum innovation to create engaging, learner-centered experiences. With an M.A. in TESOL and an M.F.A. in Studio Arts from Southern Illinois University in the United States, my teaching practice weaves together design thinking, digital media, and pedagogical principles to help students thrive in an increasingly globalized, technology-driven world.

At the heart of my teaching philosophy is a commitment to fostering student success and engagement. Whether we are exploring academic writing techniques, analyzing global mindsets, or experimenting with interactive digital materials, I strive to create a supportive and dynamic environment where learners feel comfortable taking intellectual risks. Through these efforts, I hope they will gain the skills, confidence, and international perspectives needed to excel in both their academic and professional lives.

Recently, my research has focused on using large language models to capture the benefits of peer-to-peer tutoring. Drawing on my experience directing a writing center staffed by student tutors, I have been working on prompting AI systems to adopt the persona of a fluent English-speaking classmate. This approach provides learners with a supportive, relatable peer who can discuss ideas, refine their writing, and engage meaningfully with course content, reflecting the highly effective peer driven interactions that proved so successful in the past. Moving forward, I am excited to be working with the staff and students in the School of International Studies.